Tuesday, November 22, 2011

30. Fysioterapeut nästa!

Jag är förälskad! Karis har världens mest underbara och välutrustade sybehörsaffär. Massa garner, mönster och pyssel! :D Och bokaffären bredvid är ännu mysigare! Den säljer också krimskrams och leksaker (och pyssel). Dessutom hittade jag en liten fickplunta på en nyckelring. Det skulle man aldrig göra i Sverige.

Så vad gjorde jag i dessa butiker? Jag hade egentligen bara ärende till garnbutiken. Idag inleds nämligen projekt "Sticka yllebyxor", vinterns måste-ha-plagg. I garnbutiken stötte jag på Anniina, Heidi L och Riikka, och det var dem jag följde med in i bokhandeln (där jag inte kunde låta bli att köpa en 2x2 rubiks kub).

För övrigt har jag fått veta att min rygg på grund av diverse (gissade) orsaker är snedtränad. Det vill säga, vänstra halvan av ryggen är mycket starkare än högra, så när jag gör arabesque med höger ben så använder jag vänstra delen av ryggen i stället för högra. Tytti gav mig därför rådet att hitta en fysioterapeut och fråga om övningar för att jämna ut det hela. Jag tänkte också passa på att få råd om min sträckning, för gissa vilket ljushuvud som inte klarar av att ta det lugnt på lektionerna!

Och från och med igår har jag ny hårfärg!
And that's that!

No comments:

Post a Comment