Tuesday, November 15, 2011

27. Just my luck..

I onsdags tog jag en dag sjukledigt, innan förkylningen hann bryta ut på riktigt. Och det fungerade! På torsdagen var jag frisk som en nötkärna igen. Så jag trodde att allt var bra. Jag hade en trevlig helg med shopping i Helsingfors på lördagen (det blev både ny vinterjacka och nya skor) och åkte och simmade med Riikka på söndagen. Men sedan kom måndagen...

Inget fel på måndagar. Jag är ganska förtjust i dem faktiskt. Och med tanke på att jag fick jättefin kritik på baletten för tredje lektionen i rad så var allt nästan så bra som det kunde bli. Hade det bara inte varit för smärtan som dök upp någonstans i trakten av ljumsken, och som i dag visade sig vara en liten sträckning.

Ergo jag måste Ta Det Lungt och Vila. Två saker jag inte vill göra.

And that's that

No comments:

Post a Comment