Sunday, November 6, 2011

25. Tryckisafton, balettvariation och familjemiddag

Skolan körde igång med full fart efter lovet. Även om lektionerna mjukstartade lite grann så hade teaterlinjen tryckisafton redan på onsdagen, så efter att ha anmält mig på måndagen var det bara att börja öva.

Hela tryckisafton gick bra. Jag dansade en kort koreografi till Prelude från baletten Les Sylphides (Chopins op 28 no 7) med tåskor och lyckades hålla balansen. Yay!  Serja och Emelie deltog också. De sjöng en låt från musikalen Wicked, med grön hudfärg och allt!


På baletten har vi börjat med en variation från baletten La Fille Mal Gardé. Alla måste lära sig den, och ska kunna uppträda solo med den till jul. Det är en rolig variation, men med otroligt många detaljer att tänka på! Fast jag ser väldigt mycket fram emot julen. Det kommer att bli jätteroligt. Dessutom så är det roligt att ha en koreografi att öva på!

Lördagseftermiddagen var jag hos mormor och morfar på middag. Där var också moster Kicki och kusin Mathias. Det var riktigt mysigt (och särskilt bra eftersom att jag hade glömt att handla mat inför veckoslutet). Mormor hade stickat ett par sockor åt mig, och jag fick med mig både bröd och choklad hem.

And that's that

No comments:

Post a Comment