Saturday, November 19, 2011

29. Femtioårskalas

Jag vaknade i morse av att min granne nös (internatet har verkligen tunna väggar...), varefter jag klev upp och åt frukost. Sedan multitaskade jag lite och städade samtidigt som jag gjorde mig i ordning, med resultatet att man ser mer av skrivbordet än man har kunnat göra sedan jag flyttade in. Efter det hoppade jag på tåget mot Åbo och min fasters femtioårsfirande.

(Jag noterade att de som satt på andra sidan gången från mig på tåget drack öl. Det känns som att varje gång jag åker intercity-tåg så sitter det två män i vagnen och dricker varsin öl. Det spelar ingen roll vilken tid på dagen det är.)

Väl i Åbo gick jag vilse och spenderade en halvtimme med att leta efter restaurangen där vi skulle äta, men det gjorde ingenting då tåget kom in en timme före det att firandet började. Efter det hade jag en riktigt trevlig eftermiddag och kväll, och träffade en hel del släkt. Jag fick också rådet att gifta mig med en rik gammal man och sedan invänta dagen då han blir så pass gaggig att jag kan ha affärer till höger och vänster och ändå komma undan med det.

Så i det stora hela en bra dag. Den hade kunnat bli lite bättre om det inte vore för VR. Jag hade verkligen föredragit en timme på tåg mot två timmar med buss. Men VR:s banarbete gjorde det omöjligt.

And that's that

No comments:

Post a Comment