Saturday, October 29, 2011

22. Uppsalabesök

Så var man tillbaka i Karis efter en vecka i Uppsala. Det var underbart att vara tillbaka. Och såklart hann jag inte med allt jag ville göra. Men en del blev det.

Första stoppet blev, som tidigare beskrivet, Williams, med Cecilia, Maria och Fine.

Jag hann också med en filmkväll med lillasyster (och vid vissa tillfällen båda två) där vi såg på Zorro och nästan hela Star Wars episod VI

På söndagmorgonen gick jag på en balettlektion med min gamla grupp. Det var otroligt roligt att vara tillbaka i salen i Ekeby, för att inte tala om att träffa Rosa, Anita, Maja och Lousie. Rosa hade dessutom köpt en bulllängd :D

Och eftersom att man inte kan besöka Uppsala utan att gå på café, så blev det ett kort besök på café Linné med Q innan det bar av hem till Cecilia för en filmkväll (där filmen hette The Prestige)

Sedan blev det ett par svängar till min gamla gymnasieskola, Katedralskolan och framför allt Theföreningen, som ligger beläget högst upp, under stjärnhimlen och ovanför biologiinstutitionen. Där blev det en massa kramar, thé och framför allt ligga-i-en-av-sofforna-och-göra-absolut-ingenting. Jag har saknat det. Jag fick också en uppenbarelse över var alla mina pengar tog vägen under gymnasietiden, när jag och Q gick och köpte lunch på Lutis (Ica Luthagens livs).

Och självklart också lite shopping.

En dubbel DVD med Dreamgirls och Flashdance från Akademibokhandeln. (Den kostade 99 kronor, det vill säga lite mindre än 9,90 euro, Värt!)

Två hekto thé från théhörnan. Yunnan och ett som heter Uppsalablandning :)


Två nagellack från Åhléns

Och en jätemysig stickad tröja från Cubus (trots att jag bestämt sa till mig själv att jag verkligen inte behöver fler stickade tröjor)

Dessutom var pappa jättesnäll och gav mig inte bara mer minne till datorn, utan också en extern hårddisk!


And that's that

No comments:

Post a Comment