Thursday, October 20, 2011

20. Party all night long!!

VARNING!! Detta inlägg innehåller likheter med sura lappar i trappuppgångar!

Det finns vissa här på internatet som tar det här med lill-lördag på ganska stort allvar. Och det är inget fel med det. Vill de festa och ha roligt så får de göra det. Men igår var väl lite onödigt.

Vanligtvis störs jag inte av onsdagsfesten (som oftast är i lägenheten under min) men igår gick det lite väl vilt till. Uppenbarligen var det någons födelsedag, så när "Ja må hon leva" hördes från nedervåningen vid niotiden tänkte jag inte mer på det. Men när det vid klockan elva (alltså då det enligt internatsreglerna ska vara tyst) inte bara hördes hög musik och skrän och andra ljud, utan också luktade alkohol hela vägen utanför min dörr (den andra regeln de bröt mot) började jag bli lite trött. Jag och de flesta andra i lägenheten gick ändå och lade oss i vanlig ordning.
      Jag hade ganska precis somnat när jag hörde ytterdörren öppnas, följt av en hel del högljudda dunsar och röster som talade (även om de tack och lov talade tyst). Det visade sig vara en av lägenhetsinvånarna som blev hemburen från festen, eftersom att hon var för full för att gå själv. Hon blev avlämnad i sitt rum, men det tog inte lång tid innan hon behövde spy. Jag sover vägg i vägg med badrummet '-.-
       Efter lyckades jag dock somna, men den stackars flickan som delade rum med ovan nämnda person fick bara fyra timmars sömn. Tyvärr så märks det också väldigt mycket när man har sovit för lite om man tränar fyra timmar om dagen. Så om ni ursäktar tänker jag nu ta en tupplur.

And that's that

PS. För att nämna någonting kul också så börjar höstlovet imorgon. Då far jag tillbaka till Uppsala och firar Fines födelsedag :)

No comments:

Post a Comment