Sunday, October 28, 2012

46. Det är lov...

... Och det är ett efterlängtat lov!

Sista två veckorna var energin nästan nere på botten. De flesta av oss led av muskelkramper, och jag lyckades faktiskt med bedriften att stuka vänster stortå.

 Men nu är det lov, vilket betyder den sedvanliga lov-förkylningen. Som skulle vara mycket trevligare om bara vädret ville samarbeta.


Precis där satt jag och solade för sju dagar sedan. I t-shirt. Och nämnde jag att det är OKTOBER!

Hade tänkt cykla till alla dansföreställningar under dansfestivalen, men om vädret tänker bete sig så här blir man mycket mer frestad att ta U-bahn eller spårvagn istället.

På tal om dansfestival såg jag Richard Siegal's koreografi "Black Swan" igår. Det var ett bra framträdande, även om jag inte riktigt fattade allt, och det var inte helt i min smak. Men poängen med föreställningen var, enligt programmet, att stimulera diskussion om modern koreografi som något mer än bara dans. Och det lyckades. Jag låg vaken halva natten och filosoferade.



Till sist har jag en liten tjänst jag vill be om...

Behold: My wall of memories!



Eller minnesväggen, om man föredrar att kalla den det. Som ni kan se så finns där redan alla födelsedagshälsningar jag fick. Jag planerar att låta väggen växa under tiden jag är här, med biljetter till dansföreställningar och så vidare, men jag skulle vilja ha lite bilder på familj och vänner också. Så om det är någon som har något fult gammalt foto som ligger och skräpar får det gärna skickas till mig :)

Signing out!

No comments:

Post a Comment