Saturday, February 4, 2012

39. WOHOOOO!!

Jag är så fruktansvärt exalterad just nu!! Jag blev just påmind om att Melodifestivalen drar igång ikväll, och dessutom är det bara en och en halv vecka kvar till PREMIÄREN!! Vi har börjat med finslipningen av koreografin, och på tisdag ska båda grupperna visa upp sina koreografier för varandra. Det kommer att bli så spännande att få se vad andra gruppen har gjort. Våra affischer har också kommit. De är svartvita och ser jätteproffesionella ut!

Har du Facebook och vill veta mer om föreställningen kan du klicka här. Annars Kan jag tala om att vi uppträder i Karis 15.2-17.2, i Helsingfors 28.2, i Vanda 15.3 och i Vasa 4.4. Biljetter bokas på vnfdans@gmail.com


När vi inte sliter med dansföreställningen har vi haft en kombination av yoga och graham-teknik med Tytti. Båda fokuserar mycket på andning, och båda fokuserar dessutom också på en massa muskler vi inte är vana vid att använda, så för tillfället har jag ont i princip överallt. Men det är kul. Jag gillar hur det är en massa stora och dramatiska rörelser med armarna. Dessutom har graham hjälpt mig att få bättre grundteknik.






Jag har också postat min ansökan till Danshögskolan i Stockholm, och blivit en del av ensemblen vid Raseborgs Sommarteater. Så i sommar får alla komma och se mig i Teaterbåten :)


And that's that

No comments:

Post a Comment