Saturday, January 21, 2012

38. Sagan om kylskåpet!

Just nu händer det för en gångs skull en massa saker, men jag tänker vara så elak att jag inte berättar något nu. Istället presenterar jag; Sagan om kylskåpet.

I vår lägenhet här på internatet finns det ett kylskåp. Det är inte något särskilt vackert kylskåp, med det fyller sin funktion. Oftast. När vi kom tillbaka efter lovet gjorde det inte det. Under en av de första rundorna till butiken köpte jag bland annat ett paket knackkorv och ett paket vispgrädde. När jag sedan följande dag ämnade äta en av knackkorvarna upptäckte jag att det var frost runt paketet, och efter att ha öppnat det insåg jag att knackkorvarna var frusna. Inte fullt så frusna som i en frys, men ändå frusna. Samma upptäckt gjorde jag när jag ville ha grädde i min varma choklad.

Nu har allt lyckligtvis löst sig. Jag skruvade ner termostaten i kylskåpet och det verkar som om temperaturen har gått ner till normaltemperatur för ett kylskåp.

Jag erbjuder bilder på den frusna korven och grädden (och påpekar att den senare hade samma konsistens som pappas hemgjorda glass)


And that's that!

(Jag borde kanske också nämna att jag just tittat på stolthet och fördom i två timmar. Därav det formella språket.)

No comments:

Post a Comment