Monday, January 2, 2012

34. Vart tog tiden vägen??

Först och främst; Gott nytt år!! Jag hade ett underbart kul nyår (trots att jag befann mig lite närmare fyverkerierna än vad som var helt bekvämt). Det var fest hemma hos Christina och Bodil och vi spelade spel, lekte drinking games, och pratade hemligheter i ett hörn. Så där som det ska vara. Jag passade också på att inviga min nya hårfärg som jag tyvärr inte har några bilder på. Eller.. Inga bilder som får visas för allmänheten iallafall. Men sådana kommer väl.

Nu är vi på andra sidan årsskiftet och det är dags att vakna upp och inse att det bara är en vecka kvar på lovet OCH SÅ MYCKET ATT HINNA MED. Som två marathon till exempel (TV-serier och film alltså). Sedan var det ju det här med att träna hemma på lovet som inte verkar bli av. Inte för att det någonsin är för sent att börja. Ska bara [valfri undanflykt] först.

Men lite har jag gjort. Som att se "Tinker, Tailor, Soldier, Spy" på bio. Den var bra, men koncentrationskrävande. Och så har jag visst lovat att se andra Sherlock Holmes-filmen också. Och på tal om Scherlock Holmes så har inte bara andra säsongen av "Sherlock" haft premiär (se den!! Den är jättebra!) jag har också hunnit spana in kusin Andrea i den Sherlocl Holmes-inspirerade pjäsen "Morden på Bäverns gränd" på Uppsala stadsteater. Fantastikst roligt var det, även om jag inte förstod några av skämten eftersom att jag missade "Mefisto".

Så det har varit mitt lov hittills, och även de kommande dagarna. Dagens stora bedrift var att spela igenom hela Harry Potter 4 på PC och besegra Voldemort på första försöket. Elviras och min motsvarighet till att umgås.

And that's that. Nu ska jag återgå till att försöka fylla i ansökningsblanketter.

No comments:

Post a Comment