Friday, September 16, 2011

9. Kattligt besök och kladdkaka

När jag vaknade i morse trodde jag att det skulle bli en dålig dag idag. Jag var trött och opepp och hade ont överallt. Men, sakta som säkert blev dagen allt bättre. Jazzen lyckas på något sätt alltid vara rolig, och på bodyflowen så märkte jag inte bara att mina magmuskler börjar bli rätt grymma, vi hade också avslappningsövningar i slutet. AWESOME! Jag fick dessutom veta att mina armbågsleder är översträckta (på samma sätt som man kan ha översträckta knän), vilket kan vara väldigt bra att veta.

Efter att dansen var över tog jag mig en kort tupplur innan det var dags för mellanmål, and guess what! Kladdkaka!! Vi fick kladdkaka för andra dagen i rad :D Så efter att ha ätit mig tjock kände jag mig mycket mer pepp att ta mig an gruppkoreografin som jag erbjöd mig att göra till dansafton (basiclly; du har fyra veckor på dig att göra och lära ut en koreografi som involverar 26 personer med ungefär lika många variationer på dansbakgrund och kunskaper. Lycka till.). Parantesen kan ha fått det att låta som om jag inte tyckte om uppgiften, men det gick faktiskt lättare än vad jag trodde att koreografera. Mitt största orosmoment är egentligen bara; tänk om alla inte får plats på scenen? Men det gör de väl? Sedan fortsatte iallafall jag och Riika med lite improvisation/stretching/lyssna på bra musik.

Nu ska jag berätta om en lite äldre händelse.
De senaste dagarna har en katt smugit omkring och charmat alla på internatet. Den söker regnskydd utanför dörrarna, och sitter sedan och ser jättesöt ut. Den är också extremt social. Iallafall så blev den insläppt för en kort stund i vår lägenhet för någon dag sedan. Det hände egentligen inte så mycket mer än att den gick runt lite. Vid ett tillfälle så lade den sig i min resväska som låg under min säng. Så söt!! Egentligen var det inget att berätta, men jag tog en bild på den, så därför skriver jag det här.



Nu har jag helgen att se fram emot. Dags att sova ut ordentligt och ladda batterierna inför veckan. Riika har fått av kladdkakan de serverade i matsalen, och på henne lät det som om det vara ganska mycket, så jag lovade att hjälpa henne äta upp den. Sedan får jag väl se till att få den där koreografin färdig så att vi kan börja planera övningstillfällen.

And that's that

P.S Det är så tråkigt när det bara är text så jag slängde in en bild på Boulevarden i Karis. Hope you don't mind. D.S

No comments:

Post a Comment