Sunday, September 11, 2011

7. Feeling better than ever!!

För det första; Jag har hittat min cykelnyckel!! :D Inte för att jag visste att den var borta förrän vid ett-tiden imorse, men ändå. Nu är den tillbaka på nyckelringen, där den ska vara.

För den andra; Jag är frisk igen!! :D :D I fredags kunde jag vara med på danslektionen, och även om det var tungt och jag var stel så, I made it!! Dessutom behövde jag endorfinerna. Jag blev så otroligt lycklig, till och med av bodyflowen som jag egentligen inte såg så mycket fram emot (inget illa ment mot träningsformen, den är fantastisk! Jag har bara aldrig tyckt om styrketräning). Och jazzen var som vanligt underbar. Jag har dansat alldeles för lite jazz i mitt liv!

Anyways. Efter lunch på fredag så åkte jag till mommo och moffa och blev bortskämd med mat och en massa annat (inkluderat en kakform. Yay^^). Jag blev där över natten och fick sedan skjuts tillbaka till Karis eftersom att det uppenbarligen inte går bussar på helgerna.

Och igår var vi några interner (alltså folk som bor på internatet. Och med några menar jag typ alla. Som var kvar över helgen vill säga) som gick till Serendy och lekte ett drinking game. Det var rätt kul. Sedan gick jag hem och började leta efter cykelnyckeln, eftersom att jag hade lovat Suvi att hon skulle få låna min cykel idag. När jag inte hittade den så lade jag mig ner och sov.

Det bästa med händelserna ovan är att de nästan fick mig att glömma det faktum att jag inte var i Uppsala under kulturnatten (som enligt min åsikt är roligare än valborg).

Nu har jag gjort nudlar i kastrull för första gången på tre år, och äter dem till överdramatisk musik. Glad över att jag faktiskt hittade cykelnyckeln, men ledsen eftersom att jag har tittat alldeles för mycket på dr Who och nu är upp över öronen förälskad i David Tennant, andI can't have him!

And that's that



P.S Hur jag hittade cykelnyckeln? Jo, den låg i min jeansficka som jag svär på att jag letade igenom igår. Där ser man skillnaden mellan att leta mitt i natten under inflytande av två cider, och att leta i fullt dagsljus helt nykter. D.S

No comments:

Post a Comment