Tuesday, September 6, 2011

5. Hösttecken

Ett av de säkraste tecknen på att det börjar bli höst och att skolan har börjat igen är förkylningarna som sprider sig. Det och det faktum att det börjar bli kallt och bara regnar hela tiden. Nu har det drabbat mig. Fökylningen alltså. I morse vaknade jag med ont i halsen, tilltäppt näsa, och helt utan energi. Dum som jag var tänkte jag att jag ändå kunde gå på träningarna, men att jag skulle "ta det lugnt". Alla som någonsin har varit i min situation vet att uttrycket "ta det lugnt" är detsamma för en träningsnarkoman som "inte dricka" är för en alkoholist i en bar. Så fort musiken kom igång var det bara att ge allt. Lyckligtvis förkortades den andra lektionen avsevärt av en genomgång i brandsäkerhet som hölls efter lunch.

Och det här ger mig en fin övergång till något roligt. Jag har idag dansat flamenco för första gången i mitt liv! :) Det var roligt om än ovant. Den flamenco vi dansar blandas också med zigenardans, vilket gör det annu skojigare att dansa. Dessutom var det inte så svår som jag trodde att det skulle vara (även om det fortfarande var fett svårt) eftersom att en hel del av stegen mycket påminde om karaktärsdans. Det var i och för sig ett tag sedan jag dansade karaktärsdans, men nu börjar det komma tillbaka.

Så nu ska jag ta en lååång varm dusch och sedan krypa till kojs med en termos [insert valfri varm dryck].

And that's that.

No comments:

Post a Comment