Sunday, September 4, 2011

4. Söndagsstädning

Jag vet inte varför, men det känns mycket roligare att städa nu när jag har min "egen" lägenhet. Det går mycket snabbare också. Liksom, vips! så var kläderna borta, och högen disk likaså. Nu ska jag bara sopa golvet.

Igår samlades vi (alltså nästan alla som var kvar på internatet över helgen) utanför för att göra något. Först gick vi till Nox(?9 som är en nattklubb, men jag hade inte leg med mig, så Suvi, Malin jag och Riika gick till Serendipity istället. Serenditypity är ett kominerat café/pub/konstgalleri som ligger bara några kvarter från skoolan, och som är jättemysigt. Kvällen fick en liten williams-feeling (fast med varm choklad istället för öl), och det var awesome. Det var också lite roligt att se vilka andra typer som finns på internatet :)

Idag har jag också, förutom att städa, också ätit söndagslunch med Suvi och Malin. Alla bidrog med något, och så tillagade vi maten hemma hos mig. Det var gott, och dessutom trevligt att slippa vara ensam hela dagen.


Nu ska en massa människor gå och spela fotboll. Jag kanske joinar.

And that's that.

(Btw. Det ligger ett enormt isblock i handfatet i badrummet...)




No comments:

Post a Comment